Krever strakstiltak for fastlegeordningen

- Vi krever umiddelbar handling. Det er ingen tid å miste, sier president Marit Hermansen. Legeforeningens landsstyre samlet seg i dag bak en egen resolusjon for en fastlegeordning i krise.
13. juni 2018

Fagmiljøets stemme må bli hørt

- Dagens utdanningssystem er i strid med rådet fra et samlet fagmiljø, sa sentralstyremedlem Anja Fog Heen. Landsstyret var klinkende klare på hvordan fremtidens spesialistutdanning må se ut.

- Hør på oss, Høie!

Et utålmodig landsstyre og utålmodige opposisjonspolitikere forventer nå grep for å snu den negative utviklingen i fastlegeordningen. Det kom tydelig frem under årets helsepolitiske debatt på Soria Moria.
13. mai 2018

Normaltariffen

- Utfordringene for fastlegeordningen vokser seg stadig større. Legeforeningen krever handlekraft for å snu utviklingen, sier president Marit Hermansen.
08. mai 2018

Enighet mellom Spekter og Legeforeningen

Partene ble enige om Legeforeningens sentrale overenskomst - A2. Nå blir det lokale B-delsforhandlinger på hvert helseforetak, Lovisenberg Diakonale Sykehus og Martina Hansens Hospital.
25. april 2018

Åpnet felles vårkurs i Bergen

Overlegeforeningens Kjetil Karlsen og leder i Yngre Legers Forening, Christer Mjåset, åpnet begge felles vårkurs sammen på scenen i Bergen. Dette er andre gang de to foreningene arrangerer kurs sammen.
11. april 2018

Presentasjon av helsebarometeret

Marit Hermansen advarte mot eskaleringen av et todelt helsevesen og fremhevet behovet for en nasjonal investeringsplan under fremleggelsen av helsepolitisk barometer 2018.
06. mars 2018

Kapasiteten er sprengt

02. mars 2018

Statsbudsjettet

- I 2019-budsjettet må regjeringen ta situasjonen i fastlegeordningen på alvor og sykehusene må fortsatt skjermes for nedskjæringspolitikk, sier president Marit Hermansen.

Side 1 av 2