Medlemsnytt 1/13

Dette er første nummer av Medlemsnytt for Nordland Legeforening. Her vil vi prøve å være litt aktuelle og tar gjerne i mot tips om hva dere ønsker av oss. I dette nummeret kan dere blant annet lese om medlemsmøter og tillitsvalgtkurs på Helgeland, få en hilsen fra vår nye leder Stian Holmvik og lese om NLF`s mest aktive høst noensinne.

Medlemsmøter på Helgeland

2. oktober er det medlemsmøte i Sandnessjøen og 3. oktober på Torghatten kurs- og feriesenter i Brønnøysund. Stressmestring er tema og psykiater Kari Bekken vil gi gode råd og fortelle om tilbudet på Villa Sana. Leder i Allmennlegeforeningen Kari Sollien er med på begge møtene og leder av Overlegeforeningen Jon Helle er til stede i Sandnessjøen. Det arrangeres også tillitsvalgtkurs for sykehusleger i Sandnessjøen 2.10 og 3.10. Les mer her.

Fremme helse - mer enn å forebygge sykdom

Nordland Legeforening inviterer til medlemsmøte om helsefremming mandag 18. november i Bodø. Forfatter og lege Per Gärdsell og president Hege Gjessing er blant innlederne. Møtet er på Folkets Hus 18.11 kl. 19.00. Servering av lasagne med brød og salat. Les mer om medlemsmøtet her.

Ny leder i NLF

Stian Holmvik, fastlege ved Bodin legekontor i Bodø er valgt som ny leder av Nordland Legeforening. Han tar over etter Margit Steinholt som har vært leder de siste fire årene. Hun fortsetter i det nye styret. Hele det nye styret finner du her.. Les hans hilsen til medlemmene i Nordland her. Nordland Legeforening er inne i sin mest aktive høst noensinne. Les mer her.

DiN, nettsaker og medlemsnytt

Doktor i Nord kommer i to papirutgaver i 2013. Nettsaker lages regelmessig og legges ut på www.nordland-legeforening.no. Her kan du lese at jobbing er helsefremmende, om helsepolitisk mangfold på Hell og om surrogati. Kom gjerne med innspil il sekretariatet. Kontakt oss på tove@nordland-legeforening.no eller lena@nordland-legeforening.no. Du kan også ringe oss på 755 44911 eller komme innom oss i Mørkvedsenteret 17 på kaffe.